QUI SOM?

C.E GASPAR DE PORTOLÀ, MÉS QUE UN ESPLAI

El C.E Gaspar de Portolà va ser un dels primers centres educatius de Balaguer on es realitzaven colònies per a tots els nens i nenes de l’escola. Aquestes estaven organitzades pel Grup de Monitors/es del Sr Lluís Garrofé. L’any 1996 va ser l’últim any que es van realitzar per darrer cop les colònies al centre, i aquest any molts dels monitors/es del Centre d’Esplai Gaspar de Portolà ens hem proposat la idea de tornar a reviure totes aquelles aventures que es poden realitzar fent colònies.
El centre és promogut per l’AMPA de l’escola i aplega a molts infants, per a viure el temps lliure d'una forma diferent. Comptem amb un equip de monitors titulats que vol transmetre valors i actituds per tal que el nen desenvolupi les seves capacitats. 


PER QUÈ VOLEM FER COLÒNIES? 

Com a monitors i monitores del Centre d’Esplai Gaspar de Portolà creiem molt positiva l’experiència de realitzar unes colònies amb els infants de la mateixa escola. El fet de trencar la rutina i sortir del seu àmbit diari, els suposa un esforç molt gran que a la vegada els aporta experiències pròpies en un entorn desconegut per ells , com pot ser dormir fora de casa. Aquestes experiències viscudes són les que ajuden a l’infant a créixer com a persona i a desenvolupar la seva pròpia autonomia. Altres motius que ens condueixen a programar unes colònies, són la possibilitat que ens ofereixen de vivenciar els coneixements apresos a l’aula i esdevenir així un aprenentatge més significatiu per l’infant i a la vegada apropar-lo a l’entorn que l’envolta, en aquest cas la natura. Un dels altres motius que ens porta a fer aquesta proposta és la innovació dins de l’escola, és perquè ja feia temps que no es realitzaven colònies a l’estiu per a tots els infants de l’escola.
Com a monitors/es amb experiència dins del món del lleure i tractant amb infants d’aquestes edats, creiem tenir els coneixements i la maduresa necessària per dur a terme una activitat com aquesta oferint seguretat , qualitat educativa i un aprenentatge lúdic.